Hoeveel review kaarten heb je nodig?

Er is geen precies aantal review kaarten dat je nodig hebt binnen een bepaald bedrijf. Toch hebben we een artikel geschreven om je een zetje in de goede richting te geven. Wij bekijken het aantal kaarten vanuit praktisch oogpunt en onze ervaring met klanten. Ervaring leert bijvoorbeeld dat het wel eens prettig kan zijn om een extra kaart te bestellen voor wanneer de normale kaart even misplaatst is.

Aantal reviewkaarten bij verschillende type bedrijven

Bedrijven die uit 1 persoon bestaan, waarbij je kan denken aan zakelijke dienstverleners, thuiskappers, beauty specialisten, schilders, timmermannen, loodgieters en nog veel meer, hebben baat bij het bestellen van 2 tot 3 reviewkaarten. Een van de kaarten kan bewaard worden in de portemonnee. Een andere back-up kaart in de auto. Deze doet dubbel dienst voor wanneer de portemonnee vergeten is. De 3e kaart is de reserve kaart die thuis bij de administratie ligt. Ben je een kaart kwijt? Dan pak je gewoon de reserve kaart erbij.

Bedrijven van een aantal personen kunnen afhankelijk van het type bedrijven en de functies van de personen vaak al wat meer kaarten gebruiken. Vraag hierbij jezelf af wie ga ik de review kaarten geven /waar ga ik de review kaarten plaatsen.

Een kapsalon kan reviewkaarten plaatsen bij de stations waar men toch even stil zit, zoals bij het verven van haren. Daarnaast ook bij de uitgang en bij de kassa. Zo kom je uit op 3 tot 5 review kaarten.

Een zakelijke dienstverlener met een sales team die ook bestaande klanten bezoekt heeft per salesmedewerker 2 review kaarten nodig.

Een klein restaurant kan een kaart per tafel overwegen en komt zo op 5 tot 10 kaarten uit.

Een winkel kan bij elke kassa een kaartje kwijt en eventueel bij de pashokjes. Vooral klanten die het advies waarderen zullen sneller een review plaatsen.

Bedrijven die veel reviewkaarten kunnen gebruiken zijn grote restaurants met veel personeel. Hier is het verstandig om bij elke POS en bij elk personeelslid een reviewkaart te hebben. Daarnaast een stuk of 5 op reserve. Dit zorgt ervoor dat je wanneer een klant gevraagd wordt of alles heeft gesmaakt en naar wens is een personeelslid direct het kaartje tevoorschijn kan toveren. Als elke point of sale gedekt is dan kun je de reviewkaart met de rekening presenteren.

Andere bedrijven zijn bedrijven met veel oppervlakte, veel doorstroom van mensen en veel snelle interacties. Dit kunnen bijvoorbeeld hotels zijn die op elke kamer een kaart willen hebben.

Dan heb je ook nog bedrijven die op meerdere platformen hun reputatie willen laten groeien. Wanneer de focus ligt op Trustpilot en Google en je zou eigenlijk maar 5 kaarten nodig hebben dan wordt het uiteindelijk toch 10 kaarten,

 

Het voordeel van een sterke reputatie op meerdere platformen is dan ook dat dit weer meer klanten oplevert. Denk zelf maar eens na wanneer je uit eten gaan, een hotel boekt of een schilder wil inhuren. Je checkt vaak even de reviews om te kijken wat men zegt. Weinig of negatieve reviews betekent vaak geen klanten.